Prowadzenie badań klinicznych i obserwacyjnych

11.05.2016

Wszystkie poważne firmy zlecają przeprowadzanie badań marketingowych. Każdego roku realizowanych jest tysiące badań obserwacyjnych, edukacyjnych, klinicznych i epidemiologicznych na zlecenie firm farmaceutycznych i medycznych. Nie zawsze zleceniodawcą jest ogromny koncern. Co raz więcej publicznych ośrodków naukowych realizuje badania. Można śmiało stwierdzić, że równie często przeprowadzane są badania dla firm komercyjnych jak dla firm niekomercyjnych. Wszystkie […]

Metody przeprowadzania badań

10.03.2016

Firmy badawcze realizują badania przy pomocy różnych metod i technik badawczych m.in. CATI, CAWI, CAPI bądź też PAPI. Część z nich wymaga użycia Internetu w celu przesłania ankiety do docelowej grupy respondentów, bądź też w celu udostępnienia ankiety na stronie WWW. W tym przypadku odpowiedzi na zadane pytania mogą udzielać dowolne osoby zarejestrowane w specjalnej aplikacji. […]

Programy na zamówienie MSP

01.02.2016

W związku z postępem technologicznym trudno wyobrazić sobie dzisiaj firmę, która działałby bez użycia komputera i odpowiedniego dla niej oprogramowania. Czasy wypełnienia setek stron dokumentów na szczęście mijają. Coraz więcej przedsiębiorstw, nawet małych, decyduje się na profesjonalne systemy obsługi danych. Wiąże się to ze znaczącym usprawnieniem pracy nie tylko biur, ale i np. kierowców, spedytorów, […]

Dobra firma badawcza

08.01.2016

Rozwój pracowników cechą najlepszych firm badawczych Cechą najlepszych agencji badawczych jest inwestowanie w rozwój pracowników – ich kwalifikacje stanowią bowiem podstawę reputacji agencji. Realizacja badań jest procesem złożonym i wymagającym określonych umiejętności, w których specjalizację można pogłębiać przy pomocy licznych kursów i seminariów. Szkolenia pracowników stanowią zatem inwestycję w cały proces badawczy, a co za […]

Rozwój rynku medycznego

18.12.2015

Badania rynku medycznego w Polsce przeżywają rozkwit – coraz wyższa wartość rynku sprawia, że wielu ostrzy sobie zęby na kawałek tego tortu, a co za tym idzie, badania stają się koniecznością, aby utrzymać się wśród najlepszych. Ogromna ilość przekazów marketingowych, docierająca do nas zarówno standardowymi kanałami tradycyjnymi – telewizja, radio i prasa – jak i […]

Rynek produktów codziennego użytku

16.12.2015

Jedną z popularniejszych branż do prowadzenia interesów jest rynek FMCG. Należą do niej produkty codziennego użytku tj. artykuły spożywcze, alkohol, produkty tytoniowe oraz kosmetyki. Są to tzw. artykuły szybkozbywalne. Przez mnogość produktów już obecnych na rynku, utrudnione jest wprowadzenie nowych towarów. Utrudnione to nie znaczy, że jest ono nie możliwe, lecz jeśli chce się odnieść […]

Opinie pacjentów jako miernik jakości usług

11.12.2015

Elementem niezbędnym do uzyskania akredytacji Ministerstwa Zdrowia jest prowadzenie badań opinii pacjentów, którzy zakończyli rekonwalescencję w danej jednostce. Są oni proszeni o ocenienie jakości świadczonych usług oraz rozmaitych parametrów, dla których określono standardy w stosownym rozporządzeniu ministerialnym. Dodatkowym plusem jest prowadzenie tych badań przez zewnętrzny podmiot, którego obiektywizm uwiarygodnia wyniki badania. Nie jest to jedyna […]

Market research Poland – a chance for development

09.12.2015

Consumer Packaged Goods (CPG) or Fast Moving Consumer Goods (FMCG) industry has enormous potential for development. It includes such products as: food and dairy products, glassware, paper products, pharmaceuticals, consumer electronics, plastic goods, printing and stationery, household products, photography, drinks, tobacco etc. Within leading FMCG companies you can find Unilever, Coca-Cola, Carlsberg, General Mills, Pepsi, […]

Duży rynek – duża konkurencja

26.11.2015

Wzrost wartości rynku farmacji w Polsce idzie w parze ze wzrostem zarówno jakości strategii marketingowych przedsiębiorstw tej branży, jak i z ogromną ilością realizowanych kampanii reklamowych. Produkty farmakologiczne obecne są w radiu, telewizji, prasie i Internecie, a częstotliwość reklam leków przewyższa zdecydowanie inne grupy produktów. W związku z tak agresywną konkurencją marketingową należy podjąć stosowne […]

Tajemniczy Klient

19.11.2015

Poznaj swoich pracowników dzięki badaniu Mystery Shopping Zauważasz spadek zysków Twojej firmy, jednak nie masz pojęcia, co może być tego przyczyną? Istnieje spore prawdopodobieństwo, że jest to związane z niską jakością obsługi klienta w prowadzonych placówkach. Możesz to sprawdzić, zlecając firmie badawczej realizację projektu Mystery Shopping. W jaki sposób przebiega badanie? Przebieg badania Mystery Client […]