Badania marketingowe – skieruj się na target

Grupa docelowa w badaniach marketingowych

Masz już pomysł na biznes? Świetnie, może akurat Twoja idea sprawi, że świat stanie się ciekawszy, bardziej przystępny. Tylko czy to Ty i parę osób wokół Ciebie chciałoby takiego obrotu sprawy, czy rzeczywiście to, na co wpadłeś stanie się towarem lub usługą pierwszej potrzeby. Dla przykładu można podać zwykłe skarpetki, które wydają się być „nie do pary” a jednak opanowały szturmem rynek. Są ciekawe, popularne noszą je dzieci, „starsza młodzież”, ponadto ile razy zdarzyło Ci się wcześniej iść w skarpetkach nie do pary. Właśnie… teraz możesz to robić bez konsekwencji. Badania marketingowe pokażą Ci jakie jest zapotrzebowanie na Twój pomysł.

System badań marketingowych

Aby odpowiednio przeprowadzić badania marketingowe należy na początku zwrócić uwagę na dobór próby. Przyszli klienci, którzy mieliby zakupić Twój produkt lub usługę, muszą być zweryfikowani pod kątem:

  • prowadzonego stylu życia,
  • wieku, płci, wykształcenia,
  • miejsca zamieszkania,
  • cech psycho-społecznych,
  • doświadczeń i preferencji w trakcie wyboru towarów,

 

Nigdy nie będzie tak, że wszyscy będą chętni aby posiadać nowy towar lub skorzystać z nowej usługi. Czasochłonny proces prowadzenia badań przekaż ekspertom z agencji badawczo-rozwojowej. Te z największym doświadczeniem, takie jak Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® posiadają odpowiednie narzędzia i metody, dzięki którym można zrealizować profesjonalne wywiady IDI oraz FGI. Wspomniane metody pozwalają na:

  • wykrycie potrzeb i preferencji konsumenckich grup docelowych,
  • przeprowadzenie segmentacji rynku,
  • zapoznanie się z istnieniem świadomości marki pośród potencjalnych klientów,
  • poznanie reakcji konsumentów na projekty reklam i działania promocyjne,
  • weryfikacji obecności produktów i usług w mediach (również w mediach społecznościowych),
  • przetestowanie koncepcji produktów i opakowań.

 

Specjaliści z Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® opracują badanie pod kątem przygotowania narzędzia badawczego, opracowania scenariusza badawczego, realizacji badań na dwóch etapach oraz przygotowania raportu badawczego.

Nowe możliwości badań marketingowych

Badania marketingowe realizowane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe umożliwiają Ci dotarcie do nowych konsumentów, zapoznanie się z opiniami potencjalnych konsumentów w odniesieniu do pomysłu na Twój innowacyjny biznes, czy tez zweryfikowania planów rozwoju marketingowego Twojego przedsiębiorstwa. Zanim zaczniesz tworzyć strukturę nowego startupu lub zaciągniesz kredyt na nowy biznes, sprawdź czy Twoje plany będą mogły zostać zrealizowane w tym miejscu, czasie i za pomocą środków, którymi dysponujesz.

 

Zaufaj skuteczności badań marketingowych. Sięgnij po więcej z ekspertami BioStat®.