Doktorze – rozsądnie posługuj się potęgą Internetu

Większość praktyk lekarskich obecnych na rynku jest świadoma, że obecność w Internecie i wszelkich mediach społecznościowych to dziś podstawa, by wybić się ponad otaczającą nas z każdej strony konkurencję. Indywidualna strona internetowa gabinetu to jedna z najlepiej sprawdzających się rozwiązań marketingowych. Zwykle służy ona do pozyskania nowych pacjentów oraz zaszczepienia u nich zalążka zaufania w naszym kierunku. Prawdziwym będzie stwierdzenie, iż praktycznie co druga osoba informacji dotyczących zdrowia poszukuje w wszechwiedzącej wyszukiwarce Google. Ludzie bardzo rzetelnie przeglądają opinie o danym lekarzu lub przychodni i zwykle decydują się na wybór tych najczęściej polecanych.

Kluczowym posunięciem do pozyskania nowego pacjenta jest ułatwienie mu podjęcia decyzji. Obecnie pacjenci mają wiele alternatyw i duże pole wyboru. Zwykle znają już swoje oczekiwania i w sposób najbardziej sprawny i efektywną chcą załatwić wszelkie formalności związane z wizytą lekarską. Czego warto się wystrzegać?

 
Nie udostępniaj za dużo alternatywnych wyborów.
Barr Shwart napisał książkę pt.” Paradoks Wyboru”, która świetnie opisuję ludzkie skłonności. Im więcej możliwości wyboru posiadamy tym ciężej jest nam podjąć decyzję. Co gorsze czasem doprowadza to do zniechęcenia i w efekcie końcowym całkowitej rezygnacji. Działa to również w drugą stronę. Po dokonaniu wyboru z wielu dostępnych możliwości człowiek może odczuwać niepewność co do słuszności podjętej decyzji.

 
Za wiele informacji naraz.
Decydując się na stworzenie strony internetowej swojego gabinetu lekarskiego zadbaj o jej profesjonalizm. Umieść podstawowe dane oraz usługi, które oferujesz. Zwróć uwagę na to jak wyglądają opisy Twoich zabiegów lub usług. Czy zwykły „szary” pacjent zrozumie, co chcesz mu przekazać? Zadbaj o to by nie były to długie teksty wypełniony po brzegi medyczną terminologią, której przeciętny pacjent nie rozumie. Strona internetowa oraz zawarty w niej opis Twojej praktyki lekarskiej powinien być przejrzysty, przyjemy i łatwy w zrozumieniu dla każdego.

 
Przyciągaj.
Większość konsumentów (bo w taki sposób możemy nazwać pacjentów odwiedzających konkretny gabinet lekarski) zwykle wybiera produkty lub markę, którą znają, gdyż nie lubią czuć się rozczarowani. Po co próbować czegoś nowego, jeśli możesz mieć coś czego smak czy jakość już znasz i jest ona dla Ciebie satysfakcjonująca. Dlatego też zadowolenie pacjenta jest niesamowicie cenne. Na każdym kroku należy dbać o to by Twój pacjent czuł się traktowany w sposób indywidualny i należyty. Daj mu to czego oczekuje. Warto również skupić się na wykonywaniu konkretnych usług w danej specjalizacji. Wychodząc z ogólną ofertą medyczną zwykle oferujemy mniejszą jakość niż w przypadku skupienia się na konkretnym zadaniu. Dodatkowymi atutami jest zainwestowanie w takie udogodnienia jak rejestracja online czy wysyłanie SMS z przypomnieniem o wizycie.

Internet zwykle jest traktowany jako pomocne narzędzie, jednak należy pamiętać o granicach, które są bardzo cienkie. Wykorzystaj swoją obecność w sieci w sposób najbardziej trafny.